Logo kluczem do rozpoznawalności marki

Logo kluczem do rozpoznawalności marki

Logo kluczem do rozpoznawalności marki

Powstanie każdej firmy nawet małej jednoosobowej działalności wiąże się z wykreowaniem dla niej znaku firmowego, który będzie ją identyfikował. Jakże ważne jest zatem, aby nadać mu kształt, który będzie budził w odbiorcy właściwe skojarzenia z branżą, rodzajem działalności, czy produktem jaki ta firma ma do zaoferowania. Poprzez logo wyrażamy jednak dużo więcej – pokazujemy jacy jesteśmy, jaka estetyka nam odpowiada, tym samym wysyłamy przekaz naszemu potencjalnemu klientowi, z którym on będzie się identyfikował lub nie. 

Czy logo firmy ma znaczenie dla budowania rozpoznawalności marki?

Nie od dzisiaj wiadomo, że łatwiej nawiązujemy kontakty z tymi, z którymi coś nas łączy. Nasz znak firmowy jest pierwszym obrazem jaki widzi klient i podejmuje decyzje o kontakcie z nami, dlatego też stworzenie logo firmy to odpowiedzialne zadanie. Cechy dobrego logo:

– identyfikuje markę

– przykuwa uwagę

–  jest czytelne,  estetyczne, zapamiętywalne oraz ponadczasowe

Czy logo to tylko znak graficzny?

Oczywiście, że nie. Coraz częściej logo wizualne dopełnia logo zapachowe. Im więcej zmysłów odbiorcy zaangażujemy w interakcje z naszą marką, tym lepiej zostanie ona zapamiętana.

Co to jest logo zapachowe?

To aromat stworzony specjalnie dla danego miejsca lub marki. Zapach działa na zmysły odbiorcy bezwiednie. Nuty zawarte w kompozycjach zapachowych wywołują odpowiednie skojarzenia, a nawet wpływają na zachowania odbiorcy i decyzje zakupowe. Badania wskazują, że punkty handlowe stosujące marketing zapachowy mają lepsze wyniki sprzedaży niż te z podobnym asortymentem, ale bez wdrożonego aromamarketingu.

LOGO FIRMY – to  wielozadaniowe narzędzie marketingowe, dlatego też trzeba poświęcić mu właściwą uwagę, a  już na pewno nie można pozwolić sobie na przypadkowość w jego kreacji.

Zachęcam do spojrzenia na własne logo, czy faktycznie odzwierciedla indywidualne preferencje, co mówi o firmie, czy odpowiada aktualnym trendom wizerunkowym.

Jeśli uznacie Państwo, że czas na zmiany nie zastanawiajcie się długo Wasze logo zasługuje na wyjątkowe traktowanie, bo logo to WY.