Czy stoisko targowe powinno pachnieć?
Wystawcy dokładają wszelkich starań, by stoisko poprzez atrakcyjny wygląd oraz ciekawą prezentację przyciągało jak najwięcej odwiedzających. Aby było to możliwe trzeba sięgnąć po środki oddziałujące na wiele zmysłów. Nowym trendem w aranżacji przestrzeni wystawienniczej jest wykorzystanie marketingu zapachowego jako elementu multisensorycznej strategii marketingowej.
Zapach to bardzo dyskretne, a jednocześnie skuteczne narzędzie do budowania relacji wystawca- odwiedzający. Według badań wykorzystanie zapachu może wpłynąć na czas kontaktu z produktem i sprzedawcą, a nawet zwiększyć chęć jego nabycia.
Aromat może być dobrany do konkretnego produktu, bądź usługi np. biuro podróży oferujące wycieczki może wesprzeć swoją prezentację egzotycznym zapachem przywołującym klimat wakacji i egzotycznych podróży, producent słodyczy z kolei może wodzić odwiedzających za nos aromatem czekolady lub świeżo upieczonych ciasteczek.
Któż mógłby się oprzeć wizycie na takim stoisku?
Zapach może także pomóc w tworzeniu przyjemnej i przyjaznej atmosfery na stoisku. W przestrzeni przeznaczonej do rozmów z kluczowymi klientami możemy działać aromatem kawy, który wywołuje skojarzenia z domem, z porankiem, dodaje energii, poza tym polepsza percepcję oraz wydajność umysłową.
Gama zapachów jest bardzo szeroka. Dobór zapachu to indywidualny projekt uwzględniający zamierzenia jakie chce osiągnąć Wystawca.
Oferujemy doradztwo oraz realizację projektów z zastosowaniem aromamarketingu podczas targów, eventów , spotkań biznesowych itp.
Przykładowe zapachy olejków wykorzystywanych do aromatyzowania stoisk:
Gynko – Limette – świeże nuty cytrusa w połączeniu z olejkiem z miłorzębu dają efekt czystego powietrza, w którym szczególnie dobrze pracuje nasz mózg, pomaga w zachowaniu koncentracji i pozwala działać efektywniej.
Green Tea – delikatny i subtelny, daje efekt niezwykłej świeżości, napawa optymizmem, kojarzy się z elegancją i kobiecością, może być łączony z nutami owocowymi głównie cytrusami
Abbano Fresh – niezwykle uniwersalny zapach, perfumowany o świeżych akordach cytrusowych. Daje wrażenie elegancji i prestiżu
Lemongras – trawa cytrynowa – zapach idealny, gdy zależy nam głównie na uzyskaniu wrażenia czystości; dobrze neutralizuje powietrze
Kawa/ kawa z ciastem – zapach zapraszający do wypicia wspólnej kawy i nawiązaniu przyjemnej rozmowy
Zapach wanilii – słodki, energetyczny, zmniejsza stres i niepokój, dzięki czemu otwiera na nowe kontakty
Zapach świeżo skoszonej trawy – relaksuje, odpręża, przywołuje emocje związane z pobytem na łonie natury, wprawia w dobry nastrój.
Zapraszamy do kontaktu z naszym konsultantem, który pomoże Państwu dobrać odpowiedni zapach, aby osiągnąć zamierzony efekt sensoryczny i wzmocnić przekaz marketingowy Państwa marki.